مهم‌ترین فعالیت‌ها و خدمات این گروه، طراحی نواورانه محصولات کاربردی آموزشی و عرضه مستقیم این محصولات است.

اوریگامی


اوریگامی

واژه­ ی origami متشکل از دو کلمه ی “ori” و “gami” است که “ori” به معنای “folding تا کردن” و “gami” تغییر یافته­ ی کلمه­ ی “kami” به معنای “paper کاغذ” می ­باشد.

در واقع اوریگامی، هنر و اندیشه تا کردن کاغذ برای خلق اشکال مختلف از قبیل حیوانات،وسایل تزئینی، شکل­های هندسی و اشکالی مرتبط با گرافیک، معماری , صنعت . بدون نیاز به استفاده از چسب و قیچی می باشد، که از هنرهای کهن کشور ژاپن به حساب می­ آید . طیف وسیعی از کودکان تا بزرگسالان می توانند با تا کردن کاغذ، تصورات و مفاهیم ذهنی خود را به صورت اشکال سه­ بعدی عینیت بخشند .

تاریخچه

از آنجا که وجود کاغذ یک پیش نیاز بدیهی برای پیشرفت اوریگامی بوده، بهتر است ابتدا اشاره­ ای به تاریخچه ی کاغذ داشته باشیم.

قبل از اختراع کاغذ از مواد متفاوتی برای نوشتن استفاده می­شد که می توان به عنوان مثال از پاپیروس، طومار پوستین، پارچه،پوست درخت نام برد. چینی­ ها از پارچه­ های بافته شده برای این منظور استفاده می کردند. روش ساخت کاغذ در حدود سال ۱۰۵ میلادی توسط آقای تسایی لون که وزیر کشاورزی چینی­ ها بود اختراع شد و تا حدود پانصد سال به صورت یک راز نگهداری می­شد.

انواع کاغذ اوریگامی:اوریگامی را می­توان با هر نوع کاغذی انجام داد اما کاغذهای مخصوص اوریگامی از نظر استحکام و گرم کاغذ جهت ایجاد تا­های متوالی استاندارد دارد .

کاغذهای اوریگامی از نظر سایزبندی نیز استاندارد دارد که معمولا به شکل مربع می­باشد و در ابعاد ۱۰*۱۰ و ۱۵*۱۵ و۲۰*۲۰ سانتی متر بسیار متداول می­باشد. لازم به ذکر است که کاغذهایی به شکل مستطیل و دایره و مثلث نیز موجود می­باشد که برای ساخت یکسری از مدل­ها مورد استفاده قرار می­گیرد.

البته در مورد کاغذ اوریگامی ضخامت و گرماژی که برای ساخت اشکال مختلف به کار می­رود بسیار مهم و متفاوت است که تشخیص و انتخاب نوع کاغذ مربوط می­شود به سازنده مدل و نیز مدلی که برای ساخت انتخاب کرده است.

کاربردهای اوریگامی

کاربرد اوریگامی در کیهان شناسی

سال ها دانشمندان از تلسکوپ های فضایی و زمینی در کنار یکدیگر بهره برده اند، زیرا راکت ها قادر نیستند تلسکوپ های فضایی با سایز تلسکوپ های زمینی را به فضا پرتاب کنند. راه حل جدید یافته شده، fold کردن تلسکوپ فضایی و پرتاب آن به فضا است. “Eyeglass” تلسکوپ ساخته شده به این روش است. کشتی های فضایی نیز هم اکنون به همین روش تا شده، به فضا پرتاب می شوند.

کاربرد اوریگامی در ریاضیات

رابطه ی عمیق و تنگاتنگ ریاضیات و اوریگامی انکار ناپذیر است، اما به عنوان مثال به حل مسأله سه قسمت کردن زاویه در اینجا اشاره می کنیم، که سال ها ذهن ها را درگیر کرده بود و بلاخره بیست سال پیش با روش اوریگامی حل شد.

کاربرد اوریگامی در مهندسی

یکی از هزاران کاربرد اوریگامی، استفاده از آن در ساخت air bag اتومبیل است، که باید نهایت ظرافت و دقت در ساخت آن لحاظ شود.

  انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 94

دیدگاه های کاربران (0)

در دنیای خود زندگی کنید...در دنیای ما خرید کنید...

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما